אידוי: קונדקשן לעומת קונבקשן

שיטות אידוי

התעניינת במכשיר אידוי, אבל פתאום נתקלת במונחים כמו: 'קונבקשן', 'קונדקשן', הולכת חום, הסעת חום, ועוד כל מיני דברים שהם לא ממש ברורים? אלה שמות של צורות פעולה של מכשירי אידוי. מה זאת אומרת? בואו נעשה קצת סדר בעניינים.

שיטות פעולה נפוצות של וופורייזר

2 השיטות הנפוצות במכשירי אידוי כיום, פועלות באמצעות הולכה חשמלית (conduction), או הולכת חום (convection). השאלה הנפוצה ביותר היא מה ההבדלים בין שתי השיטות.

בתמונה: מכשיר האידוי DAVINCI IQ, שפועל בשיטת קונדקשן.

הולכה חשמלית (Conduction)

הולכה חשמלית מועברת באמצעות מגע ישיר. זה אומר, שבין הקנאביס שלכם, לגוף החימום, אמנם יש ציפוי (קרמי בדרך כלל) שמפריד, אבל בסופו של דבר – קירות תא החימום של הוופורייזר בשיטה הזו הם אלה שמחממים את הקנאביס, וזה אומר – שיש מגע ישיר בין הצמחים לגוף חם.

בדומה לאפיה, אין מגע ישיר בין סליל החימום והטמפרטורה מווסתת בכדי למנוע בעירה. לרוב, שיטה זו נפוצה יותר ופחות יעילה. היא נחשבת לפשוטה ליישום, זולה, ומפשטת את הליך השילוב שלה בתוך המכשיר. בשל העברת החום הישירה, התוצאות הן לרוב ״סמיכות״ יותר ונדרשת פחות אנרגיה לביצוע המטלה. וויסות הטמפרטורה אף הוא מופשט יותר בדרך זו, בדרך למניעת טמפרטורת בעירה.

 

 

בתמונה: מכשיר האידוי CRAFTY, שפועל בשיטת הולכת חום.

הולכת חום (Convection)

הולכת חום לעומת זאת, מחממת את האוויר אשר נשאב פנימה אל גוף החימום, באמצעות חימום האוויר עצמו. בתכל'ס – זה אומר דבר אחד – שמה שעובר דרך הקנאביס, ומפיק את האדים, זה זרם של אוויר חם בטמפרטורה גבוהה, שעובר ו"מושך" את החומרים הפעילים מהצמחים. השיטה הזו הרבה יותר איכותית, ומפיקה אדים הרבה יותר טהורים, עם מינימום תוצרי לוואי.

בהולכת חום, אין גוף חם שנוגע ישירות בקנאביס על מנת לאייד. זה זרם של אוויר חם. כאשר לוקחים שאיפה, בדרך כלל במכשירים כאלה, היניקה של האוויר מעבירה אותו דרך גוף חימום, ואז האוויר החם מגיע אל הקנאביס.

בעת השאיפה חימום בהולכה אף מאתגר יותר, בכך שהוא מושפע ממהירות השאיפה, רמת הגריסה של החומר המאודה, וצפיפות החומר בתא המילוי. למרות שהשיטה מאפשרת יותר שליטה, קשה יותר לווסת את הטמפרטורה עם המשתנים הללו, ולכן הולכת חשמל פשוטה יותר ברמת התיאוריה. עם זאת, בשימוש נכון וביישום ראוי, מאייד הפועל בשיטת הולכת חום יספק את הטעם הטוב ביותר לחומר המאודה. כמו כן, מיצוי החומרים ייעשה בדרך היעילה והאיכותית ביותר. הצריכה הכמותית תפחת, בעוד שההשפעה תהיה איכותית יותר.

אז מה עדיף?

בשורה התחתונה, תמיד עדיף לקחת מכשיר שעובד בשיטה נכונה של הולכת חום. הם יותר איכותיים, הם ממלאים את תפקידם בצורה הרבה יותר נכונה, אך העלות בדרך כלל תהיה גבוהה יותר.

מכשירי האידוי של חברת סטורז אנד ביקל פועלים לפי שיטת הולכת החום האיכותית יותר. בדגמי ה-וולקנו וה-VOLCANO MEDIC המיועד לאיוד קנאביס רפואי, גוף החימום מטפס לטמפרטורה הרצויה תוך מספר דקות. כשהטמפרטורה הרצויה מושגת, לחיצה על כפתור האוויר יפעיל את המשאבה אשר תפיק אוויר חם ותדחוף אותו כלפי מעלה ואל תוך הבלון.

בדגמים Plenty, Mighty ו-Crafty הניידים, שאיפת האוויר על ידי המשתמש מחליפה את הצורך במשאבה, והאוויר עובר בגוף החימום מעצם פעולת היניקה. בכל מקרה, ובכל דגם, אין א המילוי מתחמם בפני עצמו, והתוצאות מדברות בעד עצמן. זה למעלה מ-18 שנה שמוצרי החברה הגרמנית פועלים בטכנולוגיה החדישה והאיכותית ביותר, גם אם המשמעות היא עבודת מחקר ופיתוח עם עלויות אדירות. התוצאות, מסתבר, מדברות בעד עצמן.

התוכן בבלוג זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. קנאביס הינו סם מסוכן, כהגדרתו בפקודת הסמים המסוכנים, על כל המשתמע מכך. רולינג סטונד אינם מעודדים או ממליצים לצרוך כל חומר שהוא ולא יהיו אחראיים על כל שימוש מסוג זה.

דילוג לתוכן