מכשיר אידוי קנאביס – מסוכן או לא?

בתקופה האחרונה צצים הרבה דיווחים בכלי התקשורת על בטיחות השימוש בסיגריות אלקטרוניות.
מדברים על כך שישנו סיכון קריטי לבריאות המשתמש באידוי. אז האם הדיווחים נכונים ורלוונטים גם למוצרים שאנו מוכרים?

נתחיל מהשורה התחתונה: הדיווחים בתקשורת לא רלוונטים למכשירי האידוי שלנו – כאשר משתמשים בהם בצורה תקינה, עם החומרים המתאימים. מכשירי האידוי שלנו מיועדים לקנאביס, ובעיקר לתפרחת קנאביס יבשה.

מכשירי האידוי שאנו מוכרים, מיועדים לאידוי צמחים בצורה ארומתרפית, וקנאביס כמובן.
מאדים איתם תפרחות יבשות, וחלקם – מאפשרים גם אידוי שמנים.
בכתבות שקראתם על סכנות האידוי, אין מדובר על מכשירי אידוי מסוג זה – אלא על סיגריות אלקטרוניות, אשר מאפשרות אידוי נוזלי ניקוטין, או קפסולות שמנים.
השמנים המסוכנים שהיו בכותרות, הנם שמנים אשר מהולים בחומרים נוספים. אנו לא מוכרים מכשירי אידוי שנועדו לאידוי הנוזלים המדוברים.

אסור לאדות שמני קנאביס, אשר מהולים ומכילים בתוכם גם שמנים אורגניים (שמן זית, קנולה, וכו').
שמנים אשר מהולים בשמן אורגני, הם למשל – השמנים שחברות הקנאביס הרפואי בישראל מפיקות.
אין להשתמש בשמנים אלה באידוי.
חשוב לנו לציין מספר דברים:

  • המוצרים המדוברים בכתבות, הם סיגריות אלקטרוניות, ולא מכשירי אידוי לקנאביס
  • הסכנה עליה מדובר, היא בשימוש בשמנים המהולים בחומרים אשר עלולים להזיק – כגון ויטמין e, וחומרים נוספים אשר אינם מיצויי קנאביס טהורים.

המידע הנ"ל אינו מהווה יעוץ רפואי.


בנוסף, אנו מצרפים את ההצהרה של חברת Storz & Bickel, יצרנית מכשירי אידוי בעלי אישור אמ"ר (משרד הבריאות). זוהי ההצהרה של היצרן, מתורגמת לעברית, והיא אינה מטעמינו:

אכפת לנו מביטחונכם ובריאותכם.
החדשות בדבר מחלות ריאה, המקושרות למוצרי אידוי, מטרידות משתמשי מכשירי אידוי רבים בתקופה האחרונה.
בזמן שהחקירה בארה״ב בעיצומה, ואין תוצאות חותכות, נראה כי המקרים המהותיים שקרו עד כה קשורים לשימוש של מחסניות שמנים לא חוקיות המכילות ויטמין E acetate כתוסף לתרכיז. המשמעות היא שכרגע המקרים הידועים קשורים לאיוד נוזלים המכונים e-liquids או vaping liquids.
אנו מבטיחים לכל לקוחותינו שאף מוצר של חברת סטורז אנד ביקל אינו קשור למקרים הנ״ל. בטיחות לקוחותינו ומטופלנו נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו.
סטורז אנד ביקל גאה להיות היצרן היחיד המייצר ומפיץ מכשירים רפואיים לקנאביס ברחבי העולם. כל מכשירי האידוי שלנו עוברים בדיקות רבות, ובאופן עקבי בדיקות איכות ועמידה בתקנים המחמירים ביותר ע״י הרשויות ומכוני תקנים חיצוניים. עשרים שנות ניסיון בתעשייה, והסטנדרטים המחמירים שלנו – הפכו את המוצרים שלנו למכשירים בעלי הביצועים הטובים ביותר והכי אמינים בתחומם.
מכשירי האידוי שלנו מיועדים לתפרחות יבשות. אלו מיועדות לחימום ע״י שליטה ובקרה מדוייקת של הטמפרטורה. כך, מפיק החום בצורה יעילה את החומרים הפעילים, מבלי שנוצרים רעלנים ומוצרי לוואי של עשן. אנו מפצירים בלקוחותינו להשתמש אך ורק בחומרים חוקיים שעברו בקרת איכות, ובפיקוח בהתאם לדרישות החוק.

התוכן בבלוג זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. קנאביס הינו סם מסוכן, כהגדרתו בפקודת הסמים המסוכנים, על כל המשתמע מכך. רולינג סטונד אינם מעודדים או ממליצים לצרוך כל חומר שהוא ולא יהיו אחראיים על כל שימוש מסוג זה.

דילוג לתוכן