בישול עם קנאביס

עוגיות קנאביס

גם לכם נטפליקס כל הזמן מנסים לדחוף תוכניות בישול עם קנאביס? מדובר בז'אנר עם סיכון למאנצ'ים כבדים, ולדעתנו לא רחוק היום שבו צנצנת קנאביס לבישול תהיה מוצר בסיסי בכל ארון תבלינים. בקליפורניה למשל, פורבס מדווחת שב2020 אדיבלס היו 22% מהמכירות בשוק הקנאביס הענק, שהיה בסך הכל 4.4 מיליארד דולר.

על כל תוצריו, נגזרותיו וצורותיו, בישול קנאביס זה דרך פופולרית במיוחד להכניס THC לגוף, המאפשרת להימנע משאיפת עשן, ולהנות מהשפעה חזקה וארוכה במיוחד. למה אי אפשר פשוט לשים פרח בפה וללעוס? כי אנחנו לא זברות, וזה קצת מגעיל וקשה לעיכול. חוץ מזה, זה לא יעבוד.

הקנאביס "מופעל" באמצעות תהליך חימום כלשהו, בין אם זה אש ממצית או חום של תנור אפייה, ורק לאחר מכן החומרים הופכים לפעילים. אז איך לבשל קנאביס שיהיה גם נעים לאכילה וגם אפקטיבי? יש כמה דברים שכדאי להכיר. 

כללי זהירות כשאוכלים מוצרי קנאביס

כשאוכלים קנאביס כדאי להיות זהירים עם המינונים ואופן השימוש. חושבים שלכם זה לא יקרה? גם אנחנו חשבנו ככה, אבל הרבה אנשים אוכלים יותר מדי בפעם הראשונה. רבים מאיתנו רגילים לעישון ומצפים שההשפעה תהיה מהירה באופן דומה, אך זה לא המקרה. כשמעכלים קנאביס ההשפעה איטית בהרבה, עד כשעה ולפעמים אפילו יותר. לכן, חשוב לחכות מספיק זמן בין מנות – לפחות שעה. אם נדמה לכם שזה עוד לא השפיע, חכו עוד. זה יבוא.

בארה"ב למשל, בהרבה מהמדינות בהן זה חוקי, המינון מוגבל ל10 מ"ג THC למנה. משתמשים מנוסים אמנם יכולים לצרוך מינונים גדולים בהרבה, אך 10 מ"ג זה בהחלט מספיק בשביל שהמשתמש הממוצע ירגיש השפעה משמעותית. *טיפ מאיתנו – לא על בטן ריקה. 

מה מבשלים

הבישול הירוק משוייך לרוב לג'אנק פוד, והדבר הראשון שחושבים עליו הוא בדרך כלל עוגיות קנאביס או בראוניז עם קנאביס. מחילה מכבודם של המתוקים, אבל מאנצ' על מאנצ' על מאנצ'? איך יוצאים מהמעגל הזה? גם אם רוצים לאכול בריא, יש לא מעט דרכים לשלב קנאביס בתפריט מאוזן. אל תדאגו, לא נשכח לתת גם מתכון לבראוניז קנאביס. 

חמאת קנאביס או שמן קנאביס

הדרך הנפוצה ביותר לבישול עם קנאביס היא קודם כל למצות אותו בעזרת שומן כלשהו. בין אם זה שמן זית, שמן קוקוס, חמאה או משהו אחר, הרעיון די פשוט: מחממים בסיר הרבה קנאביס גרוס עם שומן לבחירתכם, מחכים מלא זמן ומסננים. הTHC בקנאביס נקשר לשומן, וכך מקבלים למשל, חמאת קנאביס. לאחר מכן, משתמשים בחמאה כמו שהייתם משתמשים בה במתכון רגיל. אפשר לעשות זאת עם חמאה, או שמן זית או קנולה לגרסאות טבעוניות. 

שמן זית קנאביס

אחת הדרכים הקלות לשלב קנאביס בצורה בריאה למדי היא באמצעות העשרת שמן זית. הנה מתכון נהדר של ליפלי שמסביר על הכנת השמן. לאחר מכן אפשר להשתמש בו כבסיס לאין סוף אפשרויות: רטבים לסלט, טיגון, אפיה ועוד. אלטרנטיבה בריאה נוספת היא שמן קוקוס. התהליך זהה להכנת שמן זית עם קנאביס, אבל מתאים יותר להכנת מוקפצים או תבשילי קארי מהמטבח האסייתי. 

מתכון לבראוניז קנאביס

מכירים את הקטע הזה של אתרי בישול להכניס סיפורים טרחניים לפני המתכון עצמו? למזלכם אצלנו אין מתכון משפחתי לבראוניז ממסטלים, אז זה יהיה פשוט ולעניין. כמו שאמרנו, קודם מכינים חמאת קנאביס, ואחר כך עוקבים אחרי מתכון רגיל. צפו בסרטון למעלה, או תכנסו לפה לקרוא מתכון נהדר, עם הרבה מידע נוסף למי שרוצה להעמיק. רוצים להכין עוגיות קנאביס ולא בראוניז? פשוט תחליפו את החמאה במתכון האהוב עליכם בחמאת קנאביס.

משתמשים במכשיר אידוי לקנאביס? יש לנו טיפ בשבילכם

מה עושים עם הקנאביס שנשאר אחרי האידוי? רובנו זורקים לפח וממשיכים הלאה, אבל בשאריות האידוי יש עדיין THC, שאפשר לאסוף ולהשתמש בו בבישול. אם אחרי כל סשן במכשיר האידוי תשימו את השאריות בצנצנת, די מהר הצנצנת הזאת תהיה מלאה ותוכלו להכין חמאת קנאביס מחומר שאחרת היה נזרק.  השפים בליפלי מציעים 10 דרכים להשתמש בקנאביס מאודה, כולל בישול, קפסולות לבליעה, קפה תה ועוד.

אם אתם רוצים להפוך את כל התהליך של העשרת קנאביס לקל יותר, יש כמה מכשירים שיקצרו לכם את הדרך.

המכונה החמודה הזאת היא הראשונה בעולם מסוגה. מתאימה להעשרת חמאה, שמנים, קרמים ועוד, היא גורסת, מחממת ומערבבת, ובמילים אחרות עושה את רוב העבודה בשבילכם. מכניסים אליה את החומרים, בוחרים טמפרטורה וזמן, והשאר בידי הטכנולוגיה. גם בשימוש במכונה הזאת, כמו בהרבה מתכונים עם קנאביס, מומלץ קודם להעביר את החומר תהליך של דה קרבוקסילציה, כלומר להפוך את החומרים לפעילים באמצעות תהליך של חימום. 

מיכל הסיליקון הזה, המגיע עם מד טמפרטורה מובנה וצג חיצוני לדיוק אופטימלי, הופך את כל תהליך הדה  קרבוקסילציה לפשוט ויעיל יותר. 

התוכן בבלוג זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. קנאביס הינו סם מסוכן, כהגדרתו בפקודת הסמים המסוכנים, על כל המשתמע מכך. רולינג סטונד אינם מעודדים או ממליצים לצרוך כל חומר שהוא ולא יהיו אחראיים על כל שימוש מסוג זה.

דילוג לתוכן