גריינדר לקנאביס

גריינדר מקססה

יש כמה מוצרים שהם חובה בתיק של כל חובב עישון/אידוי:
קנאביס (מן הסתם), נייר גלגול או וופורייזר, וכמובן – גריינדר!

הגריינדר (גורס, מקססה, איך שלא תקראו לו) הוא כלי חשוב ויעיל בתהליך הגלגול/אידוי, אבל לא כולם מבינים בדיוק כמה. בוודאי ראיתם חבר או שניים שמקססים עם מספריים קטנים לציפורניים, או חלילה וחס – ביד.
זה אמנם עובד – אבל בעיקר מייגע, ואפילו לפעמים יכול ליצור בעיות. אז מה מומלץ?

גריינדר – למה?

"אבל גם מספריים זה סבבה!".

תלוי למי, תלוי איך. גריינדר מאפשר לגרוס את הקנאביס בצורה אחידה, ובצורה נכונה. כאשר מגלגלים ג'וינט, חשוב לגרוס כמו שצריך את הקנאביס, על מנת שלא יהיו "כיסי אוויר" בג'וינט (מכירים את זה שחצי צד בג'וינט נשרף, והשני בסבבה שלו? אז כזה). בנוסף כך קל יותר לקנאביס להשרף – עלים גדולים מדי וכדומה, עלולים לעכב את בעירת הקנאביס כמו שצריך.

בשימוש בוופורייזר (מכשיר אידוי), הדבר קריטי פי כמה וכמה. קיבלנו לא מעט שיחות מלקוחות שמספרים לנו שהם מכניסים את הקנאביס לתא המילוי, אך לא יוצאים אדים. ואז השאלה הראשונה שלנו מגיעה – "לגרוס את הקנאביס עם גריינדר, זכרת?". בדרך כלל התשובה היא לא, ואז אנו מאתרים את הבעיה. בוופורייזר, חשוב שהקנאביס יהיה גרוס היטב ובצורה אחידה. אם הוא לא גרוס כמו שצריך, האוויר לא מצליח לעבור כמו שצריך – ואז לא נוצרים אדים.

הבעיה ההפוכה גם קיימת – גריסת יתר. כאשר הופכים את הקנאביס לאבקה, המצב לא טוב. חתיכות קטנות עלולות לעבור את המסננים של הפיה, ואפילו ליפול לאזור של תא המילוי של הוופורייזר. לכן – חשוב מאד לגרוס את הקנאביס, ולגרוס אותו בצורה אחידה ולא מוגזמת.

גריינדר כתום וולקנו Volcano Grinder
גריינדר כתום וולקנו Volcano Grinder

סוגי גריינדרים שונים

אם נכנסתם לקטגוריות הגריינדרים באתר שלנו, בוודאי ראיתם הרבה סוגים שונים ומשונים של הכלי הזה.

ישנם גריינדרים מפלסטיק, מתכת ואפילו עץ.
בדרך כלל, התפיסה היא שגריינדר שעשוי ממתכת הוא איכותי יותר. זה לאו דווקא נכון תמיד, אבל באמצעות תחזוקה טובה, אפשר לדאוג שגריינדר מתכתי יחזיק לזמן רב יותר.

גריינדר בעל 2 חלקים

זהו הסוג הכי נפוץ של גריינדר. אפשר לראות אותם בפיצוציות, וגם בעמדות חלוקה של קנאביס רפואי. זו הצורה הכי נפוצה של הכלי, והכי פשוטה: 2 חלקים בעלי שיניים חדות. מניחים את הפרח בפנים, מסובבים קלות, ומקבלים קנאביס גרוס בתמורה. זהו הכלי שהכי מומלץ גם לכל מתחיל, מכיוון שהוא פשוט עושה את העבודה, ועושה אותה טוב. אנו ממליצים בקטגוריה הזו תמיד על הגריינדרים הכתומים של חברת סטורז אנד ביקל הגרמנית, מכיוון שהם פשוט ח-ד-י-ם יותר מכל גריינדר פלסטיק אחר – מוצר גרמני ברמה גבוהה!

גריינדרים בעלי 3 חלקים ומעלה

בדרך כלל, הגריינדרים האלה עשויים ממתכת, ונראים הרבה יותר גבוהים ושמנים מגריינדרים רגילים.
מה הקטע שלהם? פשוט מאד:

בתא שבו מצטברת הגריסה של הקנאביס, התחתית של התא היא בעצם רשת דקה מאד.

הרשת הזו מאפשרת סינון טריכומות (Keef, או 'אבקנים' בלשון העם, למרות שזהו אינו התיאור הנכון של טריכומות!).
אפשר לזהות טריכומות בתור האבקה העדינה שעל פרחי הקנאביס שלכם. וניתן כאמור לסנן אותם.
בגריינדר בעל רשת כזו, בעת גריסה, הטריכומות מסוננות ונופלות לתוך התא הכי תחתון שבגריינדר.
שם, כל החומר נאסף לאורך זמן, וניתן להכין ממנו בוף קטן.

האם כולם צריכים להשתמש בגריינדר שכזה? לטעמינו – לא.
אם אתם לא מעבירים כמויות אדירות של קנאביס בתוך גריינדר על רשת, חבל על הטריכומות.
עדיף שתנצלו אותן לשימוש הנוכחי, מאשר להוריד אותן למטה ולחכות לכמות בסוף החודש.

גריינדרים אקזוטיים

ויש גם את הגריינדרים המתוחכמים והמיוחדים, שעושים עוד משהו על הדרך.
לטובה נציין את קומבי – פתרון הכל באחד, שמכיל גם גריינדר, גם תא לאחסון הקססה, גם מקום לניירות ולפילטרים, ועוד. כוכב נוסף – הגריינדר החשמלי, שיגרוס עבורכם את הקנאביס באופן אוטומטי – שבעיקר נועד לעזור לבעלי מוגבלות בתנועה. וכמובן איך אפשר בלי הגריינדרים השטוחים, שנכנסים לארנק ועובדים כמו פומפייה של קנאביס.

איך משתמשים בגריינדר

אז איך משתמשים בגריינדר? האם זה ממש מסובך? התשובה היא לא. אין מוצר באתר הזה שממש נחשב כמסובך, בכל מקרה.
אז הסיפור הוא פשוט – מכניסים את הפרח לתוך הגריינדר, אל בין השיניים של הגריינדר, וסוגרים. כעת מסובבים את שני חלקי הגריינדר בכיוונים מנוגדים, הלוך ושוב. אחרי 5-6 סיבובים, הקנאביס אמור להיות גרוס בצורה טובה. אם הפרח גדול במיוחד, מומלץ לפרק אותו לחתיכות קטנות, ולפזר על כל שטח הפנים של שיני הגריינדר. כך, יהיה קל יותר להשתמש בגורס, והוא לא יתקע.

כאשר משתמשים בגריינדר בעל שלב נוסף לאחסון הטריכומות, מומלץ לרכז ולאסוף את האבקה שמצטברת בתחתית, באמצעות מגרפת פלסטיק קטנה, שמגיעה עם רוב הגריינדרים בעלי הקומה הנוספת.

תחזוקה נכונה של גריינדר

גריינדר, ומוצרי עישון בכלל, דורשים תחזוקה. בכל זאת, הם באים במגע עם חומר אורגני דביק מאד. אין מה לעשות, חוץ מלהשקיע בתחזוקה.

ניקוי של הגריינדר עם מברשת, בכל סוף שימוש, הוא כמובן ההמלצה הטובה ביותר. מברשות טובות, גם עוזרות לשמור על ניקיון השיניים של הגריינדר, וגם עוזרות לנצל את החומר שנדבק בו, ולהברישו ישר לתוך הקססה.

ניקיון תקופתי עם חומר ניקוי הוא גם דבר שניתן לעשות. נמליץ כמובן על נוזל ניקוי אורגני, או מגבונים אלכוהוליים.
גריינדרים שעשויים מפלסטיק עלולים להגיב בצורה משונה לאלכוהול – בשינוי הצבע, או הצורה.
בדרך כלל, אלכוהול מתאים יותר לגריינדרים שעשויים ממתכת.

התוכן בבלוג זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. קנאביס הינו סם מסוכן, כהגדרתו בפקודת הסמים המסוכנים, על כל המשתמע מכך. רולינג סטונד אינם מעודדים או ממליצים לצרוך כל חומר שהוא ולא יהיו אחראיים על כל שימוש מסוג זה.

דילוג לתוכן