מה זה וופורייזר?

MIQRO וופורייזר אישי נייד

אז בשעה טובה החלטת להפסיק לעשן, ולעבור לשיטת צריכה בריאה יותר. בוודאי שמעת על פתרון בשם וופורייזר, או בעברית – מכשיר אידוי. בכתבה הבאה, נסביר על שיטת האידוי, ולמה היא עדיפה על עישון.

וופורייזר, מה זה בכלל?

וופורייזר, או בעברית – מכשיר אידוי, הוא מכשיר שמאפשר לצרוך צמחי מרפא, בלי לעשן (לשרוף) אותם. בתהליך האידוי, חומרים פעילים וארומות מהצמח, משתחררים על ידי מיצוי באמצעות אוויר חם. כאשר אוויר חם (בטמפרטורה הנכונה – נגיע גם לזה) עובר דרך הצמחים, הוא משחרר את החומרים שבצמח בצורת אדים דקיקים. את האדים האלה ניתן לשאוף בקלות, ללא הרגשת הצריבה שבעישון.

היתרון המשמעותי של אידוי על פני עישון, הוא התועלת הבריאותית שבדבר. בעת העישון, אנו שואפים חומרים רעילים ולא בריאים, המזיקים לבריאות ולריאות. באידוי, אין תוצרי שריפה מזיקים. מיותר לציין שהפער הבריאותי בין שתי השיטות הוא עצום.

צפו: שימוש במכשיר MIGHTY MEDIC. וופורייזר נייד לקנאביס – מכשיר בעל אישור משרד הבריאות.

 

שיטת עבודה של וופורייזר

דגמים שונים של וופורייזרים שונים, עובדים בצורה שונה, אבל בדרך כלל הטכניקה היא זהה: למכשיר יש תא מילוי שאותו ממלאים בצמח גרוס. לאחר המילוי, מפעילים את המכשיר ומחכים שיתחמם. ברגע שהמכשיר הגיע לטמפרטורה הרצויה (בחלק מהמכשירים ניתן לקבוע טמפרטורה, ובחלק מהם היא קבועה), ניתן לשאוף.

ישנם מכשירים ניידים, שמחזיקים בכף היד, שאפשר לקחת לכל מקום – וישנם מכשירים נייחים, לעבודה ביתית בלבד. המכשירים הניידים פועלים על סוללה פנימית נטענת, והביתיים – מתחברים ישירות לחשמל. מיותר לציין, שסוסי העבודה החזקים ביותר הם המוצרים הנייחים.

שלומי סנדק ורועי מרולינג סטונד מדגימים את מכשיר האידוי וולקנו דיגיטלי – Volcano Digit Vaporizer.

ההשפעה לעומת עישון

השפעה של צמחי מרפא זה דבר אינדיבידואלי, שמשתנה מאדם לאדם. בגדול, ישנה איזו סברה מוטעית בקרב קהל הצרכנים, שאידוי עובד פחות טוב מעישון. זו טעות! כאשר אנו מאדים, אנו מקבלים את ההשפעה הטהורה של הצמח, ללא השפעה מיותרת של הטבק שמעורבב בדרך כלל. גם למעשנים סיגריות נקיות, השפעת העישון על לחץ הדם, ותחושת הסחרור הקלה, נעלמת. ההשפעה מטפסת בצורה הרבה יותר "שקופה" ונעימה, ומאפשרת ליהנות נ-ט-ו מהשפעת הצמח.

האם אידוי בזבזני לעומת עישון?

ממש לא. בעת עישון, הסיגריה ממשיכה להישרף ולבזבז את הצמח. באידוי, ניתן לאדות את הצמחים בתא המילוי שוב ושוב, עד למיצוי מוחלט. בעת האידוי, הצמחים משנים את צבעם מירוק, לחום כהה. ממש תהליך של קלייה. שימוש בטמפרטורות שונות מאפשר גם "לסחוט" עוד ועוד מהצמחים, ולנצלם עד תום.

  Mighty vaporizer מייטי וופורייזר
מייטי וופורייזר – Mighty Vaporizer

טמפרטורות מומלצות לאידוי קנאביס

שאלת השאלות. מהי טמפרטורת האידוי המומלצת לקנאביס? ובכן, לא סתם רוב מכשירי האידוי מגיעים מהמפעל מכוונים על טמפרטורה של 180°. הטווח המתאים לאידוי קנאביס הוא בין 180° ל – 210°. זנים שונים יעבדו טוב יותר בטמפרטורות שונות שבטווח הזה. מידע מורחב באנגלית על טמפרטורות אידוי, לחצו כאן.

לכתבה שלנו על טמפרטורות אידוי מומלצות:

אידוי: טמפרטורות מומלצות

הרבה שואלים אותנו, באיזו טמפרטורה להשתמש באמצעות מכשיר האידוי? אין תשובה אחת, וישנן טמפרטורות שונות [...]

לסיכום

בעישון ישנה הנאה פסיכולוגית רבה, ויתרונות, אך שיטת האידוי מאפשרת ליהנות מהיתרונות של העישון, ללא הנזק הבריאותי. למטופלי הקנאביס הרפואי, וופורייזר הוא כלי חיוני. המטרה היא להשתמש בצמח בצורה הבריאה ביותר האפשרית, ולא להוסיף נזק על נזק. אידוי מאפשר חסכון בצמח, מינון מדוייק יותר – והנאה  מירבית.

כתבות נוספות בנושאי אידוי ומכשיר אידוי

איך לבחור וופורייזר?

אם גם אתם התבלבלתם לחלוטין מהיצע מכשירי האידוי שבשוק, אנו פה כדי לעשות קצת סדר [...]

אידוי קנאביס

מה ההבדל בחווייה בין שימוש בוופורייזר לאידוי, ובשימוש בג'וינט? כל חווייה שונה, ומביא יתרונות וחסרונות [...]

אידוי: טמפרטורות מומלצות

הרבה שואלים אותנו, באיזו טמפרטורה להשתמש באמצעות מכשיר האידוי? אין תשובה אחת, וישנן טמפרטורות שונות [...]

אידוי: קונדקשן לעומת קונבקשן

אם שמעתם על שיטות האידוי השונות של מכשירי האידוי, ולא הבנתם על מה מדובר - [...]

התוכן בבלוג זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. קנאביס הינו סם מסוכן, כהגדרתו בפקודת הסמים המסוכנים, על כל המשתמע מכך. רולינג סטונד אינם מעודדים או ממליצים לצרוך כל חומר שהוא ולא יהיו אחראיים על כל שימוש מסוג זה.

דילוג לתוכן