משחקים באש: סטיקי בריק ודיינאוואפ, נציגינו בעולם האידוי האנלוגי

אחת הסיבות הנפוצות שמעשנים רבים חוששים לעבור לאידוי היא ה"דיגיטציה" שהתחום הזה מביא איתו. מהלגרוס-לגלגל-להדליק-לעשן הפשוט והמוכר, צריכת קנאביס מרגישה פתאום כמו מטלה מסובכת. עם המון תפעול מכשירים, הבנה בטמפרטורות, התעסקות במספרים – בחייאת, אנחנו רק רוצים לעשן.

ישנם מכשירים רבים ואפשר ללכת לאיבוד בים ההמלצות באינטרנט או אצל החברים המפצירים בנו להתקדם. בסופו של דבר, רובם לא יספקו את הצורך להדליק מצית, להרגיש שמשהו נשרף, ולשאוף. אידוי זה עולם חדש, ואין מה לעשות, בסופו של דבר לרובנו יש את ההרגלים שלנו. אם זה ג'וינטים, פייפים, וסוגי מקטרות ומכשירי עישון שונים, אנחנו רגילים לתחושות מסויימות. הן מבחינת ההשפעה והן מבחינת השאיפה והתחושה הפיזית, אף אחד מהם לא ממש מזכיר לחיצה על מכשיר חשמלי. לכן אדם הרגיל להחזיק ביד נייר מגולגל, מקטרת, או מכשיר, עלול להתקשות לעשות את צעדיו הראשונים בעולם האידוי.

אידוי עלול ליצור רושם של תהליך טכני וסטרילי. אבל למה בעצם? בסופו של דבר, מדובר בעוד שיטה למיצוי קנאביס באמצעות חום. כמו עישון – אבל בצורה אחרת. לכן, למרות הסטיגמה גם הטכנופובים, אנשי ההרגלים ומכורי התחושה ה"אנלוגית", כמוני, יכולים למצוא את עצמם מאדים ונהנים בלי לשבור את הראש. היום נדבר על שני מכשירים, שונים אבל דומים, שלא מצריכים כלום חוץ מגריינדר ומצית: סטיקי בריק, ודיינאוואפ.

Dynavap

הסתכלתם פעם על איזה וופורייזר משוכלל, חללית גדולה ומרתיעה, וחשבתם – למה חייבים את כל זה? מדובר בסך הכל בצמח, מה קרה לצינור, חומר בקצה אחד, פה בקצה שני, אש, וזהו?

דיינאוואפ, לשירותכם. העט הקטן והאלגנטי מתאים לכל סוגי הצרכנים האנלוגיים. מדובר בצינור מתכת קטן, בקצהו האחד יש תא למילוי החומר הגרוס, בקצה השני פיה לשאיפה. מחממים את הפקק עד שנשמע קליק, חוסמים את פתח האוויר שלמעלה, מכניסים לפה ושואפים. פשוט, קליל, נעים. למעשה אפשר להתבלבל ולחשוב שמדובר בפייפ, אך הדיינאוואפ עובד בצורה שונה. הפקק מתחמם מהאש ומוליך את החום בעזרת אוויר הנכנס מהחורים בצידיו, עובר דרך החומר שבתא המילוי ומביא אלינו את אדי הקנאביס. מדובר למעשה בשיטת אידוי באמצעות הולכת אוויר – Convection.

בנוסף, בגלל גודלו, ניתן לאדות בעזרתו כמויות קטנות יותר מאשר ניתן ברוב מכשירי האידוי. לכן אלו מאיתנו שרגילים לעישון פחות אינטנסיבי יכולים להמשיך להשתמש בכמויות דומות, ואין צורך להשתמש כל פעם בהרבה חומר.

בסופו של דבר, ככלל העולם – יתרונותיו עלולים להיות גם חסרונותיו. המכשיר אינו מכשיר חכם ולכן, כמו בעישון רגיל, הצלחת התהליך תלויה בעיקר במשתמש. גודל החומר הגרוס, צורת המילוי, החימום. אין אפשרות לשלוט בטמפרטורה ולעיתים, אם למשל מקרבים את האש יותר מדי לפקק, או ממשיכים לחמם אחרי הקליק, אנו עלולים לשרוף בטעות את החומר. לא יהיה קשה לזהות מתי החומר נשרף – שמתם פעם פופקורן ליותר מדי זמן במיקרו? אז אתם מכירים את הריח. אין מה לדאוג, תוך שניים או שלושה נסיונות כבר תבינו את הקטע.

הדיינאוואפ מכשיר נחמד וכיפי, קטן ונייד. למשתמשים שלא רוצים לשבור את הראש, רק לעשן בלי לשרוף את הגרון – מומלץ.

Sticky Brick

מחממים צינור ובמקביל שואפים מפיה. נשמע מוכר? הסטיקי בריק האלגנטי והידידותי למשתמש מדמה חוויה של עישון ממקטרות גדולות יותר.

לבנת העץ הקטנה מתפרקת לשלושה חלקים מתמגנטים: החלק התחתון, בו נמצא תא המילוי. החלק האמצעי, עליו יושבים הפיה וצינור החימום. ושלישי, המכסה העליון. גורסים את החומר לתא המילוי שבחלק התחתון, מחברים את החלק האמצעי ומחממים באמצעות מצית טורבו לכיוון לכיוון צינור החימום. האוויר החם שנכנס דרך צינור החימום עובר דרך הגראס שבתא המילוי, ודרך הפיה שבצד השני שואפים את האדים. נכון מאד- גם אצל הסטיקי שיטת האידוי היא שיטת הולכת האוויר, כמו אצל הדיינאוואפ.

שימו לב – יש להקפיד שהלהבה לא תכנס ממש אל צינור החימום או מקירוב יתר של המצית – אחרת החומר עלול להשרף.

המכשיר אמנם דורש לפעמים שאיפות חזקות יותר, אבל מדובר במכשיר נעים, כיפי, קומפקטי ויעיל אשר מומלץ לכל משתמש.

כדאי לדעת

על אף שהשיטה האנלוגית מביאה איתה הרבה פחות עיסוק טכנולוגי, כדאי להבין שהיא גם מגובה בפחות "ביטחון" מאשר מכשירים חשמליים.

על כן חשוב לשים לב לכמה גורמים:

מצית טורבו

גם הסטיקי בריק והגם הדיינאוואפ מצריכים שימוש במצית טורבו, על מנת לשלוט בחימום בצורה מבוקרת ולא לשרוף את החומר.

איכות החומר

הכלל הזה נכון לגבי כל מכשירי האידוי, אך במיוחד אצל אלה: ככל שהחומר איכותי יותר, ככה המכשיר יוציא יותר אדים. ההשפעה הזאת באה לידי ביטוי גם בטעם ובריח.

לא לשרוף

החימום בידיים שלכם, ולכן גם האחריות לא לשרוף את החומר. שריפת החומר לא תשפיע חזק יותר או תוציא יותר אדים, אלא ריח שרוף וטעם מר.

מוצרים נלווים מומלצים

התוכן בבלוג זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. קנאביס הינו סם מסוכן, כהגדרתו בפקודת הסמים המסוכנים, על כל המשתמע מכך. רולינג סטונד אינם מעודדים או ממליצים לצרוך כל חומר שהוא ולא יהיו אחראיים על כל שימוש מסוג זה.

דילוג לתוכן