קנאביס רפואי ואנדומטריוזיס

קנאביס ואנדומטריוזיס

אנדומטריוזיס וקנאביס רפואי – סיפור על מחלה שקופה ותרופה מושתקת. סגולותיו הרבות של הקנאביס, אלה שכבר התגלו וגם אלה שעוד לא, הופכות אותו לתרופה או טיפול המתאים למגוון רחב של מחלות. בעוד שנדמה שכולם היום יודעים שטיפול בקנאביס רפואי מסייע למשל לחולי סרטן, קנאביס רפואי לטיפול באנדומטריוזיס זכה עד כה לפחות חשיפה ציבורית. חוסר המודעות סביב אנדומטריוזיס חוטא למציאות, מכיוון שלמעשה מדובר במחלה נפוצה למדי – כ-1 מתוך 10 נשים סובלות ממנה. נשים רבות עם אנדומטריוזיס דיווחו כי קנאביס עזר להן גם בטיפול מיידי בתסמינים, וגם בהקלה לאורך זמן. למרות זאת, לא מספיק אנשים מודעים לפוטנציאל, ולא קיימת בישראל התוויה רשמית לטיפול באנדומטריוזיס באמצעות קנאביס רפואי. אלה שמקבלות קנאביס עושות זאת דרך התוויה של כאב כרוני, שהוא חלק מתסמיני המחלה.

מה זה אנדומטריוזיס

אנדומטריוזיס היא מחלה גינקולוגית כרונית, דלקתית, התוקפת בעיקר נשים צעירות. למחלה שלל תסמינים, אך הבולט בהם הוא כאב עז המורגש במיוחד בתקופת המחזור החודשי. עד היום לא לגמרי ברור מה הסיבות למחלה, אך ידוע שזה קשור לנדידת תאים מהרחם לאזורים אחרים בגוף. המחלה עלולה להוביל לסבל מתמשך, אשפוזים, ניתוחים ועוד. למרות שכאמור מדובר במחלה שכיחה למדי, לא נמצאה תרופה שמרפאת את המחלה, או טיפול המקל לאורך זמן. הטיפולים המקובלים היום נעים בין משככי כאבים, טיפול הורמונלי וניתוחים. המאבק להכרה ביעילות הקנאביס כתרופה משותף למצבים רפואיים שונים, וכך גם במקרה זה.

קנאביס ואנדומטריוזיס

קנאביס רפואי לטיפול באנדומטריוזיס

הכאבים המלווים את המחלה הם הסיבה העיקרית שקנאביס ניתן כטיפול לאנדומטריוזיס, אך מחקרים מהתקופה האחרונה מעידים על אפשרות לקיומו של קשר רחב יותר. בנוסף להקלה בכאבים, ייתכן וקיים קשר בין המחלה לתפקוד המערכת האנדוקנבינואידית, אליה נקשרים החומרים הפעילים (קנבינואידים) בקנאביס. איזון במערכת זו יכול להפחית התלקחות של דלקות. הקנאביס יכול לסייע גם לטיפול בתסמיני גסטרו, שמופיעים אצל רבות מאלו הסובלות מהמחלה. כמו כן, התכונות האנטי-דלקתיות בקנאביס עשויות לסייע בהפחתת הדלקת בנגעי האנדומטריוזיס. כמובן שהתמונה השלמה מורכבת בהרבה, אך אלה בקצרה היתרונות המרכזיים של טיפול באנדומטריוזיס באמצעות קנאביס רפואי.

התוכן בבלוג זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. קנאביס הינו סם מסוכן, כהגדרתו בפקודת הסמים המסוכנים, על כל המשתמע מכך. רולינג סטונד אינם מעודדים או ממליצים לצרוך כל חומר שהוא ולא יהיו אחראיים על כל שימוש מסוג זה.

דילוג לתוכן