וופורייזר מזויף – איך לזהות וממה להיזהר

כאשר מחפשים להזמין באינטרנט מכשיר אידוי איכותי, חשוב לבחור באתרים מוכרים ובעלי שם טוב. המחיר עלול להיות מפתה, אך אין להאמין למספרים בלתי הגיוניים. אם המחיר שונה בפער הזוי מהאתרים המוכרים, זה הדגל האדום הגדול ביותר לכך שאולי מדובר בוופורייזר מזויף. רבים מופתעים לגלות, אך יצרני החיקויים הסינים הגיעו אפילו אל תעשיית מכשירי האידוי, וניתן למצוא ברשת חיקויים של מכשירי סטורז אנד ביקל, כולל אפילו המייטי פלוס החדש. מכיוון שמדובר במכשירים יקרים, אנשים מתפתים לרכוש גרסאות זולות מאתרים מפוקפקים, שהם כמובן זיופים סינים באיכות ירודה. לעיתים רחוקות אנחנו אף נתקלים במכשיר כזה, כאשר בעל המכשיר בכלל לא מודע לכך שהוא מזויף. הנה כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם: 

צילום מסך מייטי מזויף
צילום מסך

איך לזהות וופורייזר מייטי מזויף

ראשית, חשוב להזכיר שהזייפנים לא נחים על זרי הדפנה, ומחדשים את הזיופים שלהם כל הזמן. כשנה אחרי שיצא לשוק וופורייזר מייטי פלוס, כבר נתקלנו לראשונה בזיוף שלו פה בישראל. המייטי או המייטי פלוס הם לא המכשירים היחידים שזויפו, אך נדמה שהם השכיחים ביותר. יש מספר סימנים שעשויים להעיד על מכשיר מזויף:

  1. מספר סידורי – למכשירי מייטי או מייטי פלוס יש מספרים סידוריים העוזרים לזהות אותם ולדעת מאין הגיעו. מן הסתם, לכל מכשיר אותנטי מספר סידורי ייחודי לגמרי. לעומת זאת, במכשירים מזויפים המספרים הסידוריים חוזרים על עצמם. לדוגמא, נעשה שימוש במספר MP3W8BUU בזיופים של המייטי פלוס. המספר הזה מופיע גם בתמונות באתרים, וגם במכשירים המזויפים שחלק מהקונים קיבלו. בנוסף, על זיופים מסוימים לא מופיע מספר סידורי כלל. במידה ועל המדבקה מאחורה כתוב SN (כמו Serial Number) אך אין מספר סידורי, זהו סימן חזק שמדובר בזיוף. 
  2. כפתורים – לחצני ההפעלה והשליטה בטמפרטורה במכשירי המייטי המזויפים נראים ומרגישים אחרת. ראשית, ברבים מהזיופים של המייטי הקלאסי כפתור ההפעלה מותקן הפוך (הצד התחתון למעלה). זהו סימן ברור שמדובר בזיוף. בנוסף, לחצני הטמפרטורה בצבע דהוי, ומעט גדולים יותר מהמקור.
  3. המדבקה מאחורהכמו בכפתורים, גם במדבקה ניתן להבחין לעיתים קרובות שמדובר בחיקוי זול. המדבקה עם המספר הסידורי עשויה להיות עקומה, בצבע דהוי, ובאיכות ירודה באופן בולט.
  4. תא המילויגם פה יש הבדל בולט למדי בצבע. בעוד במקור, הפלסטיק מעל המתכת בתא המילוי בצבע לבן, בחיקוי הוא מעין אפור חיוור ועצוב. 
צילום מסך מייטי פלוס מזויף
צילום מסך

מכשיר אידוי מזויף – מה ההבדל בפועל?

המכשירים אמנם דומים כלפי חוץ, אך כמובן שהתוצאה שונה מאד. איכות האדים שמכשיר אידוי מזויף יפיק (אם בכלל) תהיה פחותה משמעותית, והמיצוי של הקנאביס יהיה לא יעיל וחלקי בלבד. הזיוף אמנם מתחמם, אבל זה לא הופך אותו למייטי. 

בנוסף, מכיוון שמדובר במוצר שמתחמם לטמפרטורות גבוהות, יש חשיבות ברורה לבחירת חומרים מתאימים. החל מהפלסטיק החיצוני, יחידת הקירור, תא המילוי, הרכיבים האלקטרונים וכו'. בעוד המפעל בגרמניה עומד בתקנים מחמירים ומייצר מכשירים אמינים ועמידים, ספק שכך גם קורה במפעלי הזיופים בסין. 

לבסוף, כל וופורייזר מייטי אותנטי מכוסה בתקופת אחריות, כחלק מהבטחת האיכות של היצרן. מכשירים מזויפים כמובן לא נהנים מהאחריות, וכל תקלה עלולה להשבית אותם. 

על אף המאמצים להאבק בזה, מותגים כמו סטורז אנד ביקל מזויפים באופן כמעט בלתי נמנע. החיקויים הזולים עלולים להיות מפתים, אך חשוב לזכור שלא נקבל תוצאה דומה בשום אופן למוצר המקורי. גם במידה ומחפשים מכשיר אידוי יד 2, מומלץ לבדוק את המכשיר היטב ולוודא שלא רק שהוא נדלק, אלא גם שהוא מקורי. 

התוכן בבלוג זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. קנאביס הינו סם מסוכן, כהגדרתו בפקודת הסמים המסוכנים, על כל המשתמע מכך. רולינג סטונד אינם מעודדים או ממליצים לצרוך כל חומר שהוא ולא יהיו אחראיים על כל שימוש מסוג זה.

דילוג לתוכן