פילטר פחם – עישון ללא פשרות

פילטר פחם לעישון

פילטר פחם לעישון הוא המצאה חדשה יחסית, שצוברת פופולריות הולכת וגוברת בשנים האחרונות. הרעיון פשוט – פילטר הפחם מחליף את "פילטר" הקרטון הרגיל, ומגלגלים איתו כרגיל. התוצאה שמתקבלת היא שאיפה חלקה ונעימה בהרבה, עם פחות חומרים מזיקים. 

המותג המוכר ביותר בישראל הוא אקטיטיוב, שנהיה כל כך מזוהה עם המוצר שכמעט הפך למילה נרדפת לפילטר פחם. פילטר אקטיטיוב הוא מותג מעולה ופורץ דרך, אך כיום מי שמחפש פילטרים כאלו יכול למצוא הרבה אופציות טובות, שיתאימו בול לצרכים שלו. 

מה זה פילטר פחם

פחם פעיל רלוונטי לאין ספור שימושים מלבד עישון, ונעשה בו שימוש בתעשיות רבות ומגוונות. הפילטר מלא בחלקיקים קטנים של פחם פעיל, שהוא צורה של פחמן. בתהליך ייצור מיוחד, הפחמן מעובד באופן המעניק לו נקבוביות רבות, ולכן בעל שטח פנים עצום. תכונה זו היא שהופכת פחם פעיל ליעיל ביותר בסינון וספיחת חומרים שונים. 

פחם פעיל משמש לטיהור אוויר, טיהור מים ומי שפכים, בתהליך היצור של זהב ומתכות שונות, מסנני אוויר ועוד.  גם מסנן המים שכולנו מכירים, בריטה, משתמש בין היתר בפחם פעיל. כמו כן, לפחם פעיל תפקיד חשוב גם ברפואה, שם תכונות הספיגה שלו הופכות אותו לתרופה חשובה. ארגון הבריאות העולמי אף הכניס אותו לרשימה של תרופות חיוניות. 

מעבר לשימוש בפילטרים לעישון, תעשיית הקנאביס עושה שימוש נוסף בפחם פעיל – בחללי גידול. בשלב הפריחה במיוחד, צמחי קנאביס מפיקים ריח רב הנישא לכל עבר. מגדלים המעוניינים לצמצם ריח זה, עושים שימוש בפילטרים מיוחדים עם פחמן פעיל לסינון ריחות. כל האוויר בחלל הגידול עובר דרך הפילטר, וכך הריח שדולף החוצה מינימלי ביותר. 

פחם פעיל תחת מיקרוסקופ - המרכיב המרכזי בפילטר פחם
פחם פעיל תחת מיקרוסקופ – המרכיב המרכזי בפילטרים

למה להשתמש בפילטר פחם לעישון 

פילטר פחם לעישון הוא שדרוג משמעותי לחוויית העישון, ומעשנים רבים כבר לא יכולים בלעדיו. "פילטר" הקרטון הנפוץ, למעשה אינו מסנן כלום, ורק משמש בתור קצה-ג'וינט, המונע הגעת פירורים לפה, ומאפשר אחיזה נוחה וגלגול קל. בניגוד אליו, הפחם הפעיל בפילטרים אלה מסנן רבים מן החומרים המזיקים שמתקבלים בשאיפת עשן, מקרר את השאיפה ומצמצם שיעולים וגירוי בגרון. התוצאה היא שאיפה בריאה, נעימה וחלקה יותר. הפילטר יכול אפילו להקל על הגלגול, מכיוון שהוא מגיע בצורתו הסופית והמגולגלתע בניגוד לפילטר קרטון. 

חשוב לציין, שהשימוש בפילטר פחם לג'וינט אינו פגוע באופן מורגש באפקט של הקנאביס, וספיחת החומרים הפעילים, אותם אנחנו דווקא לא רוצים לסנן, היא מינימלית ביותר. בנוסף, בזכות העשן המקורר ניתן להנות מטעם הקנאביס בצורה מלאה ונקייה יותר. 

פילטרים עם פחם פעיל ברוליג סטונד

בנוסף למגוון פילטרים מעולים לשימוש בג'וינטים מגולגלים, אנו מחזיקים גם פילטרים עגולים עם פחם פעיל, המתאימים לשימוש עם באנגים באמצעות פיה ייחודית.

התוכן בבלוג זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. קנאביס הינו סם מסוכן, כהגדרתו בפקודת הסמים המסוכנים, על כל המשתמע מכך. רולינג סטונד אינם מעודדים או ממליצים לצרוך כל חומר שהוא ולא יהיו אחראיים על כל שימוש מסוג זה.

דילוג לתוכן